MENU
Jesteś tutaj: Mechanika / Regeneracja Zapchany DPF objawy zapchania filtra DPF

Zapchany DPF objawy zapchania filtra DPF

11:13, dnia 18 maj 2022r.
71
0

stabilis zatkany filtr dpfZatkanie filtra DPF jest główną przyczyną awarii silnika w samochodach z silnikami Diesla. Zatkany filtr jest zwykle spowodowany zbyt dużą ilością sadzy lub popiołu z procesu spalania.

O usterce informuje zwykle alarm na desce rozdzielczej lub wyświetlaczu. Ta lampka kontrolna nie jest dostępna we wszystkich samochodach. Jak sprawdzić, czy samochód ma zatkany filtr?

Ten wpis dostarczy podstawowych informacji na temat zatkanych filtrów DPF i pomoże zrozumieć możliwe objawy zatkanych filtrów cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych.

Podstawowe objawy zatkanego filtra DPF

Możemy wymienić następujące objawy jako oznaki zatkanego filtra DPF:

  • Spadek mocy silnika - Jeśli zauważysz spadek wydajności, może to być spowodowane nadmierną ilością osadów w filtrze DPF. Powinieneś być świadomy działania swojego samochodu z silnikiem Diesla.
  • Zwiększone zużycie paliwa jest bezpośrednio związane z poprzednim objawem. Dzieje się tak, ponieważ kierowcy próbują poprawić osiągi, zużywając więcej gazu. Może to spowodować znaczny wzrost zużycia oleju napędowego.
  • Problemy z rozruchem - nagromadzenie gazów w układzie wydechowym lub w jednostce napędowej może spowodować, że silnik przestanie pracować.
  • W pobliżu filtra DPF często wyczuwalny jest wyraźny zapach spalin. Jest to niebezpieczne dla zdrowia kierowcy i pasażerów. Trucizna", która może przedostać się do kabiny pojazdu, może spowodować poważne obrażenia.
  • Błędy P2463 i P2002 w sterowniku wskazują na nadmierne nagromadzenie osadów w filtrze lub niewystarczającą skuteczność filtra DPF. Przyczyną jest zablokowanie filtra, które uniemożliwia optymalne przepuszczanie przez niego gazów.

To tylko niektóre z objawów, które mogą wskazywać na zablokowany filtr DPF. Objawy te nie muszą jednak oznaczać, że filtr DPF jest zatkany. Przyczyn należy szukać gdzie indziej. Tych problemów nie należy lekceważyć.

Jak oczyścić zatkany filtr DPF?

Filtr DPF może ulec zatkaniu, jeśli normalna praca silnika pojazdu nie przynosi pożądanych rezultatów. Wielu właścicieli pojazdów jest na tyle nierozsądnych, że w takiej sytuacji usuwa filtr DPF. Jest to nielegalne i może być przyczyną poważnych problemów.

Co można zrobić? Warto skorzystać z usług specjalistycznego warsztatu, który zajmuje się czyszczeniem i regeneracją zatkanych filtrów DPF. Polecamy warszawski Stabilis, który dysponuje najnowocześniejszym sprzętem oraz procesem hydrodynamicznego oczyszczania filtra, który może przywrócić jego sprawność do 99,99 procent.

Jazda z zatkanym filtrem DPF jest niebezpieczna.

Zatkany filtr DPF może powodować spadek mocy silnika i pogorszenie komfortu jazdy.

Komputer samochodowy może zablokować pracę silnika, co może mieć bardzo poważne konsekwencje. W skrajnych przypadkach samochód może nie dać się uruchomić, a jednostka napędowa może nawet zostać zabrana.

Może się tak zdarzyć, jeśli sterownik silnika będzie wielokrotnie próbował rozpocząć proces spalania, ale nie będzie to możliwe z powodu zatkania filtra DPF. Spowoduje to zwiększenie wtrysku paliwa, co może doprowadzić do przedostania się paliwa do oleju silnikowego. Spowoduje to zmniejszenie zdolności smarowania silnika, a w końcu jego zatarcie.

Warszawa: Zatkany filtr DPF

Jeśli istnieje podejrzenie zatkania filtra DPF, specjaliści mogą oczyścić go metodą hydrodynamiczną. Dzięki temu problem zniknie na dobre.

Stabilis może pomóc Ci ustalić, czy Twój samochód doświadcza któregoś z tych objawów. Będziesz w pełni zadowolony z naszych usług.

Kuchnie świata 07:15, dnia 11 maj 2022r.
Wynajem szalunków Raszyn 13:47, dnia 22 maj 2022r.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Napisz komentarz

Imię:*
Email:*
Komentarz:*